Robotteknologi_Magazino crop

Betydelig bidrag i den akselererte utvidelsen av virksomhet med automatisering

Strategisk investering i robotteknologi

Den strategiske investeringen i robotspesialisten Magazino er et samarbeid om å utvikle automatiseringsprogramvare. Utvidelsen av en felles løsningskompetanse gir bedre muligheter for en automatisert internlogistikk.

Jungheinrich AG, med base i Hamburg, har kjøpt en andel i det München-baserte robotteknologifirmaet Magazino. Disse to selskapene har blitt enig om et bredt strategisk samarbeid og har til hensikt å kombinere sine ferdigheter innen mobil automatisering.

‘Magazino er et svært innovativt og ungt selskap som har enestående ferdigheter innen navigasjons- og kontrollprogramvare for mobil automatisering. Denne investeringen følger vår strategi innen automatisering og vil gi et betydelig bidrag til den akselererte utvidelsen av vår virksomhet med automatiserte trucker", sier Dr. Lars Brzoska, styreleder i Jungheinrich AG.

Automatisering er en av de største vekstdrivere i internlogistikksektoren. Jungheinrich forventer tosifret vekstrate i dette segmentet de neste årene. Denne trenden er fremfor alt drevet av den vedvarende sterke veksten i netthandel og den globale mangelen på logistikkspesialister, spesielt gaffeltruckoperatører.

Magazino har vært på markedet siden 2014 med en mobil ordreplukkerrobot som har evnen til å navigere intelligent på lageret og helt presist hente de riktige kartongene. Systemet brukes på lagrene til en rekke onlineforhandlere og logistikktjenesteleverandører. ‘Ved å kontrollere robotene i dette komplekse miljøet, har Magazino utviklet global unik kompetanse som vi ønsker å utvide i fremtiden og integrere i en verden av Jungheinrich-produkter’, sier Dr. Lars Brzoska.

‘Jungheinrich sin investering i Magazino beviser den store etterspørselen i markedet etter vår robotprogramvare ACROS.AI og våre roboter. Dermed vil Magazino påta seg en sentral rolle når det gjelder programvaren i det raskt voksende markedet for mobil robotteknologi", sier Frederik Brantner, administrerende direktør og medstifter av Magazino.

Jungheinrich lanserte sin første automatiske truck allerede i 1962. Siden den gang har konsernet blitt en av de ledende leverandørene i det raskt voksende markedet av automatiserte trucker. Ved hjelp av intelligent programvare og moderne navigasjonsteknologi utvider Jungheinrich kontinuerlig sin portefølje for mobile automatiseringsløsninger.

MIDSECTION OF WOMAN WORKING WITH MOBILE PHONE

9 av 10 selskaper som bruker AI til å forbedre KPI-er ser tydelige forbedringer

Et flertall av bedriftsledere ser behovet for å forbedre organisasjonens nøkkelindikatorer (KPIer). Kun en tredjedel har tatt i bruk AI i KPI-arbeidet, men de som gjør det ser raskt forbedringer i hvordan de kan analysere virksomheten og ta bedre beslutninger. Det viser en ny rapport fra MIT Sloan Management Review og Boston Consulting Group (BCG).

Alfa Laval crop

Ny pumpehåndbok fra Alfa Laval

Alfa Laval har nettopp publisert en helt ny utgave av selskapets anerkjente pumpehåndbok. Håndboken på 375 sider er gratis og inneholder vitenskapelig informasjon om grunnleggende pumpefunksjonalitet og grundige retningslinjer for dimensjonering og valg av riktig pumpetype for optimal virkningsgrad. 

OO Logistikksenter Ålesund crop

Otto Olsen AS styrker sin markedsposisjon gjennom overtakelse av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund

Otto Olsen AS, en ledende leverandør innen tekniske løsninger og produkter i Norge, kunngjør med glede overtakelsen av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund. Denne overtagelsen vil ytterligere styrke Otto Olsen AS sin tilstedeværelse i det norske markedet. Transaksjonen forventes å bli avsluttet 30. april 2024.

Bygger verdens grønneste sinkverk

Bygger verdens grønneste sinkverk

I industribygda Odda er Fastlands-Norges største industriprosjekt, med en samlet investeringsramme på 850 millioner euro, nå i ferd med å realiseres. – Boliden har lagt 850 millioner Euro på bordet og bygger nå verdens grønneste sinkverk i Odda.