Core Equinor crop

Oppdraget er et såkalt integrert FM-oppdrag

Coor fortsetter som Equinors hovedsamarbeidspartner innen facility management-tjenester

I 2014 ble Coor Equinors hovedleverandør av facility management-tjenester. Avtalen løper over fem år, frem til 01.07.2019, med mulighet for forlengning.

Fredag 17. augustklart at Equinor utløser den første opsjonsperioden av kontrakten med varighet på to år, med mulighet til ytterligere forlengelse på to + ett år ved utgangen av denne perioden. 

Coor har ansvar for drift- og servicetjenester på Equinors rundt 500 000 kvm kontor- og produksjonsanlegg i Norge.

«Det har vært en spennende reise for oss i Coor Norge fra da vi fikk Equinor-kontrakten i 2014. Vi har opparbeidet mye kunnskap gjennom samarbeidet, ikke minst innenfor HMS hvor jeg opplever et meget godt samarbeid basert på et genuint felles ønske om å lykkes. Vi setter stor pris på tilliten som Equinor har vist oss og vi ser frem til å videreutvikle leveransen sammen i årene som kommer», sier Nikolai Utheim, administrerende direktør i Coor Norge.

Tjenestene som er inkludert i avtalen er blant annet eiendomsdrift, renhold, sikkerhets- og resepsjonstjenester, konferansetjenester samt kontorservicetjenester til Equinors lokasjoner i hele Norge. Oppdraget er et såkalt integrert FM-oppdrag, som innebærer at leverandøren tar et stort ansvar for å samordne, levere og utvikle servicetjenestene over tid. Drøyt 500 Coor-medarbeidere jobber i Equinor-kontrakten.

«Det er mye som skjer i Coor Norge akkurat nå, både innenfor oppkjøp og forlengelser av kontrakter. Equinor-avtalen er en av de største IFM-kontraktene i Norden, og at selskapet har valgt å forlenge avtalen bekrefter vår posisjon som bransjeleder, både i Norge og i Norden. Vi ser flere forretningsmuligheter på det norske markedet”, kommenterer Mikael Stöhr, konsernsjef i Coor-gruppen.

Coor er et av Nordens største selskaper innen facility management med rundt 1700 medarbeidere i Norge.

For mer informasjon om våre forskjellige løsinger, se: https://www.coor.no/losninger/

Coor Service Management er Nordens ledende serviceleverandør og tilbyr samtlige servicetjenester som kreves for at et selskap eller offentlig virksomhet skal fungere godt og effektivt. I Coor finnes det spesialistkompetanse innen tre områder; arbeidsplasservice, eiendomsservice og strategisk rådgivning. 

Ved å kombinere ulike tjenester fra alle eller noen av disse serviceområdene, tilbys unike, effektive og fleksible løsninger som skaper verdi for våre kunder. Vi kaller det smart service – SERVICE med IQ.Blant Coors kunder finnes et stort antall selskaper og offentlige virksomheter i Norden, i ulike bransjer og størrelser. Coor tar stort ansvar for sin virksomhet med hensyn til selskapets kunder, men også med hensyn til ansatte, leverandører, miljøet og samfunnet generelt.

 

OO Logistikksenter Ålesund crop

Otto Olsen AS styrker sin markedsposisjon gjennom overtakelse av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund

Otto Olsen AS, en ledende leverandør innen tekniske løsninger og produkter i Norge, kunngjør med glede overtakelsen av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund. Denne overtagelsen vil ytterligere styrke Otto Olsen AS sin tilstedeværelse i det norske markedet. Transaksjonen forventes å bli avsluttet 30. april 2024.

GH_mvest crop

Havlandet Havbruk AS signerer avtale med EG Maintenance for effektiv administrasjon av vedlikeholdet

Havlandet Havbruk AS ønsker å effektivisere vedlikeholdsarbeidet og har valgt å utvide samarbeidet med EG ved å ta i bruk EG Maintenance. Implementering av EG Maintenance hos Havlandet vil bidra til en effektiv og strømlinjeformet driftsforvaltning for selskapets enheter. Derfor har Havlandet Havbruk og EG Maintenance nå signert en avtale for implementering av EG Maintenance-systemet. 

elkem-thamshavn-plant crop

Vi skal bli bedre enn World Class

Elkem er på World Class nivå i det meste de gjør. Divisjonen Silicon Products, hvor Fahad Rehman er vedlikeholdsdirektør, har mange kompetente og lojale medarbeidere. – Vi tok et meget kritisk blikk på oss selv, sa Rehman til Min Drift & Vedlikehold. Konklusjonen var at vi kunne bli bedre innen vedlikehold. Blant annet ved å ta godt vare på de ansatte og å sette klare mål. 

MDV 01 2024 kolasj crop

Min Drift & Vedlikehold 01 2024 er publisert

Redaksjonen får tilsendt en mengde nyheter innen alle fagfelt, hvor KI er hovedtema. Vedlikeholdsfeltet er intet unntak. I noen utstrekning blir vedlikeholdsarbeidet endret når KI blir en del av det daglige arbeidet. For det første vil man få mer data som grunnlag for å ta beslutninger. Det viktige i denne sammenheng er å ha god kvalitet på dataene.