Effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt
Equinor inngår ny avtale med CGI
IT-selskapet CGI skal bistå Equinor med kvalitetsforbedring og digitalisering av selskapets brukerstøtte de neste årene.Administrerende direktør i CGI i Norge, Tom Hauge, sier at avtalen med Equinor er en bekreftelse på at de to selskapene har jobbet godt sammen over en lang periode.
CGI har levert brukerstøttetjenester til Equinor i 15 år, og de to selskapene har i løpet av disse årene samarbeidet tett med å utvikle tjenestene i takt med markedsendringer og brukerforventninger.
«CGI er innstilt på å sette inn et ekstra gir og hjelpe Equinor videre», sier Hauge.
Omfanget av den nye avtalen bygger på fundamentet som er lagt de siste årene hvor effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt. Equinors personell kan døgnet rundt hele året kontakte brukerstøtte på norsk eller engelsk for å få hjelp innen IT, HR, finans, anskaffelser og eiendomsforvaltning.
Dette tilbudet vil opprettholdes og videreutvikles, og kontinuerlig forbedring av kvalitet samt transformasjon av brukerstøtten til å bli mer digital og er viktige stikkord for den nye avtalen.
«Det er ingen tvil om at ny teknologi gir store muligheter når vi snakker om modernisering og utvikling av brukerstøtte. Framtidens brukerstøtte betyr automatisering av prosesser, bruk av chatbots, avansert analyse og maskinlæring. Med å ta i bruk dette skaper vi en bedre og mer effektiv tjeneste hvor de som henvender seg til brukerstøtte raskt får hjelp som er tilpasset akkurat deres unike profil», sier Tom Hauge.
Selve brukerstøtten vil leveres fra CGIs leveransesenter i Manila i Filippinene slik som i dag, hvor ca. 100 norske og filippinske CGI-medarbeidere håndterer over 30 000 henvendelser hver måned fra alle Equinors interne og eksterne brukere.
I tillegg til organisasjonen i Manila har CGI et team i Stavanger som både fungerer som bindeledd mellom Equinor og CGIs leveranseteam i Manila og jobber mot ulike prosjekter som påvirker Equinors brukere, og samarbeider med tjenesteeiere, brukergrupper, leverandører og andre interessenter.
Ny pumpehåndbok fra Alfa Laval
Alfa Laval har nettopp publisert en helt ny utgave av selskapets anerkjente pumpehåndbok. Håndboken på 375 sider er gratis og inneholder vitenskapelig informasjon om grunnleggende pumpefunksjonalitet og grundige retningslinjer for dimensjonering og valg av riktig pumpetype for optimal virkningsgrad.
Otto Olsen AS styrker sin markedsposisjon gjennom overtakelse av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund
Otto Olsen AS, en ledende leverandør innen tekniske løsninger og produkter i Norge, kunngjør med glede overtakelsen av Parker Hannifin logistikksenter i Ålesund. Denne overtagelsen vil ytterligere styrke Otto Olsen AS sin tilstedeværelse i det norske markedet. Transaksjonen forventes å bli avsluttet 30. april 2024.
Bygger verdens grønneste sinkverk
I industribygda Odda er Fastlands-Norges største industriprosjekt, med en samlet investeringsramme på 850 millioner euro, nå i ferd med å realiseres. – Boliden har lagt 850 millioner Euro på bordet og bygger nå verdens grønneste sinkverk i Odda.
Min Drift & Vedlikehold 01 2024 er publisert
Redaksjonen får tilsendt en mengde nyheter innen alle fagfelt, hvor KI er hovedtema. Vedlikeholdsfeltet er intet unntak. I noen utstrekning blir vedlikeholdsarbeidet endret når KI blir en del av det daglige arbeidet. For det første vil man få mer data som grunnlag for å ta beslutninger. Det viktige i denne sammenheng er å ha god kvalitet på dataene.