
Effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt
Equinor inngår ny avtale med CGI
IT-selskapet CGI skal bistå Equinor med kvalitetsforbedring og digitalisering av selskapets brukerstøtte de neste årene.Administrerende direktør i CGI i Norge, Tom Hauge, sier at avtalen med Equinor er en bekreftelse på at de to selskapene har jobbet godt sammen over en lang periode.
CGI har levert brukerstøttetjenester til Equinor i 15 år, og de to selskapene har i løpet av disse årene samarbeidet tett med å utvikle tjenestene i takt med markedsendringer og brukerforventninger.
«CGI er innstilt på å sette inn et ekstra gir og hjelpe Equinor videre», sier Hauge.
Omfanget av den nye avtalen bygger på fundamentet som er lagt de siste årene hvor effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt. Equinors personell kan døgnet rundt hele året kontakte brukerstøtte på norsk eller engelsk for å få hjelp innen IT, HR, finans, anskaffelser og eiendomsforvaltning.
Dette tilbudet vil opprettholdes og videreutvikles, og kontinuerlig forbedring av kvalitet samt transformasjon av brukerstøtten til å bli mer digital og er viktige stikkord for den nye avtalen.
«Det er ingen tvil om at ny teknologi gir store muligheter når vi snakker om modernisering og utvikling av brukerstøtte. Framtidens brukerstøtte betyr automatisering av prosesser, bruk av chatbots, avansert analyse og maskinlæring. Med å ta i bruk dette skaper vi en bedre og mer effektiv tjeneste hvor de som henvender seg til brukerstøtte raskt får hjelp som er tilpasset akkurat deres unike profil», sier Tom Hauge.
Selve brukerstøtten vil leveres fra CGIs leveransesenter i Manila i Filippinene slik som i dag, hvor ca. 100 norske og filippinske CGI-medarbeidere håndterer over 30 000 henvendelser hver måned fra alle Equinors interne og eksterne brukere.
I tillegg til organisasjonen i Manila har CGI et team i Stavanger som både fungerer som bindeledd mellom Equinor og CGIs leveranseteam i Manila og jobber mot ulike prosjekter som påvirker Equinors brukere, og samarbeider med tjenesteeiere, brukergrupper, leverandører og andre interessenter.
Grangex og SKF inngår intensjonsavtale om bærekraftig gruvedrift
Grangex og SKF Group har undertegnet en intensjonsavtale (LOI, Letter of intent) om et partnerskap som forener Grangex' arbeid innen bærekraftig gruvedrift med SKFs tekniske ekspertise og innovative bærekraftige lagerløsninger. Grangex har som ambisjon å bli verdens første fossilfrie produsent av høykvalitets jernmalmkonsentrat for den grønne stålindustrien.
Reell økonomisk verdi av CO2-utslipp - et must for virksomheters klimarapportering
SAP Green Ledger er her – det mest omfattende karbonregnskapssystemet i verden – nå tilgjengelig for alle kunder. Systemet integreres direkte med kundenes finansielle data og er en del av SAPs bærekraftsportefølje. SAP Green Ledger kobler karbondioksidutslipp til spesifikke økonomiske aktiviteter og transaksjoner fanget opp av SAPs forretningssystem.
Hvordan NORDs løsninger styrer bevegelser på en intelligent måte
Fra motor til vekselretter: NORD leverer individuelle drivløsninger fra én og samme leverandør. Drivelektronikk fra NORD DRIVESYSTEMS er nøkkelen til enhver frekvensomformerapplikasjon. Med sine NORDAC-frekvensomformere demonstrerer systemleverandøren sin løsningsekspertise også på feltene, der bevegelser må styres på en intelligent måte. Disse finnes i ulike applikasjoner, som også har innflytelse på dagliglivet.
FANUC NORDIC inngår partnerskap med Johan Nordström Verktøysmaskiner AB / AS
FANUC Nordic har gleden av å kunngjøre samarbeidet med Johan Nordstrøm Verktøymaskiner AB/AS (JN Maskiner) når de overtar som forhandler av ROBOCUT- og ROBODRILL- i Sverige og Norge, med start 1. januar 2025. Denne nye alliansen kommer ettersom Star Servus trekker seg etter år med vellykkede bidrag til FANUC`s EDM-virksomhet i Sverige og legger også til FANUC ROBODRILL porteføljen.