
NORD DRIVESYSTEMS utstyrer drivkomponentene sine med QR-koder
Den direkte veien til digital tjeneste. For å gi sine kunder over hele verden rask og enkel tilgang til service og salg, utstyrer NORD DRIVESYSTEMS produktene sine med QR-koder. Det papirfrie alternativet sparer tid og ressurser. Videre gir denne digitale tjenesten mulighet for direkte kontakt og kompetent rådgivning fra passende kontaktperson.
“Nesten alle produksjonsanlegg fra NORD parer nå drivkomponentene våre med en QR-kode”, sier Jörg Niermann, markedssjef. »Bare Brasil er fortsatt på vei. Med dette er all viktig informasjon umiddelbart og digitalt tilgjengelig.» Ved å bruke QR-kodene når NORDs kunder over hele verden sine direkte kontaktpersoner i sine respektive lands organisasjoner. Konsulentene snakker sitt morsmål, og alle data om den aktuelle drivløsningen vises direkte på skjermen. Ved telefonkontakt må serienummeret til drivkomponenten fortsatt oppgis.
Sparer ressurser ved digital dokumentasjon
»Ved å skanne QR-koden med mobiltelefonen går kundene inn i valgmenyen «Digitale tjenester» og får i tillegg til direkte kontakt med vår serviceavdeling flere alternativer», legger Niermann til. Med serienummeret til stasjonskomponentene kan de for eksempel navigere til den stasjonsspesifikke dokumentasjonen og få tilgang til flere livssyklustjenester og informasjon om de nyeste produktene eller fastvaren. »Papirfri og korrekt stasjonsidentifikasjon og dokumentasjon sparer ressurser. På forespørsel fra kunden eller for dine ATEX-produkter, vil vi selvfølgelig fortsette å sende dokumentene.»
Direkte tilgang til individuelle reservedelslister
Den digitale tjenesten gir videre kunden en liste over potensielle reservedeler til deres individuelle drivløsning. De kan ikke bare kontakte sin ansvarlige tekniske support eller salgsavdeling, men får også direkte tilgang til myNORDs kundeportal. Drivkomponentens serienummer vil alltid være forhåndsinnstilt, og alle ytterligere handlinger er knyttet til den. Parameterdataene lagres via NORDCON-appen med NORDAC ACCESS BT.
For fremtiden planlegger selskapet å utvide den digitale tjenesten ytterligere og informere om oppdateringer, for eksempel for sine frekvensomformere.
116 millioner til innovasjonsprosjekter i industri- og tjenestenæringer
10 prosjekter i ulike bedrifter fikk midler fra Forskningsrådet i november og desember og nå settes det i gang innovasjonsprosjekter som blant annet skal optimalisere prosesser for bærekraft og mindre utslipp innenfor alt fra offshoreindustrien til metallurgi og helse.
FANUC NORDIC inngår partnerskap med Johan Nordström Verktøysmaskiner AB / AS
FANUC Nordic har gleden av å kunngjøre samarbeidet med Johan Nordstrøm Verktøymaskiner AB/AS (JN Maskiner) når de overtar som forhandler av ROBOCUT- og ROBODRILL- i Sverige og Norge, med start 1. januar 2025. Denne nye alliansen kommer ettersom Star Servus trekker seg etter år med vellykkede bidrag til FANUC`s EDM-virksomhet i Sverige og legger også til FANUC ROBODRILL porteføljen.
90 millioner til norsk satsing på mikrobrikker
Et nytt kompetansesenter vil gjøre det enklere for bedrifter og forskningsorganisasjoner å få tilgang til teknologi og infrastruktur i Norge og Europa. SINTEF, fire norske universiteter og Electronics Coast er utpekt som ett av 27 europeiske kompetansesentra for mikrobrikker, med støtte fra EU og Forskningsrådet. USA, Kina og EU investerer tungt i design, utvikling og produksjon av mikrobrikker, som er strategisk viktige i nesten alle næringer fra helse til energi, industri, havbruk, transport og forsvar.
SSG ekspanderer til Norge – fortsetter å styrke sikkerheten i industrien
SSG Standard Solutions Group, Nordens ledende leverandør av digitale tjenester for sikrere industrier, tar nå et nytt skritt i sin internasjonale vekst ved å etablere seg i Norge. "Vi har allerede flere kunder i Norge og ser store muligheter for å bidra enda mer til å forbedre arbeidsmiljøet i norsk industri," sier SSGs CEO, Pål Bakken.