
Ansatte skal bruke mer tid fokusert på oppdrag og mindre tid på reparasjon
U.S. Navy innfører intelligent vedlikehold av fly og skip med Lockheed Martin og IFS
Løsningen fra IFS skal brukes til oppdragskritisk planlegging og gjennomføring av vedlikehold som en del av N-MRO initiativet til den amerikanske marinen. U.S. Navy, den amerikanske marinen, har inngått et samarbeid med Lockheed Martin og forretningssystemleverandøren IFS om en intelligent vedlikeholdsløsning og omstilling av gamle systemer til ett nytt enkelt og helmoderne logistikk- og informasjonssystem.
Løsningen skal sikre at ansatte bruker mer tid fokusert på oppdraget og mindre tid på reparasjon av fly og skip.
Løsningen fra IFS omfatter evner for planlegging og utførelse av vedlikehold, reparasjoner og overhaling av over 3000 ressurser, blant annet fly skip og bakkematriell. Løsningen Naval Maintenance, Repair and Overhaul (N-MRO) kombinerer kunstig intelligens med digitale tvillinger og forutsigbar analyse for å kunne forutse og reagere på potensielle svikter i utstyr før de inntreffer, noe som vil bidra til forbedret vedlikehold, logistikk, flåtestyring og andre funksjoner for over 200.000 seilere.
Etter en omfattende evalueringsprosess, gikk U.S. Navy for Lockheed Martin, kombinert med IFS’ prisvinnende industriekspertise fra å ha jobbet med noen av verdens største luftfart- og forsvarsorganisasjoner. Med ekstra støtte fra programvareutvikleren Beast Code, vil løsningen innføres i flere avdelinger i marinen, for å hjelpe seilere og vedlikeholdspersonell i marinen bryte ned siloer og etablere en felles struktur for vedlikehold som omfatter alle skip og fly.
Den digitale omstillingen i den amerikanske marinens systemer vil omfatte en konsolidering av driftsressurser og data i et sentralt visuelt system for brukerne, som gir en intuitiv mobilvennlig brukeropplevelse. Initiativet vil gi økt presisjon i dataene, strømlinjeformede arbeidsprosesser og mindre nedetid og ikke-planlagte hendelser. Ved å muliggjøre Total Asset Readiness® i N-MRO, sikrer man at informasjonen alltid er tilgjengelig for at U.S. Navy oppnår materiell beredskap og operasjonelt tilgjengelige objektiver. For eksempel vil marinepersonell nå få muligheten til å dokumentere feil, etterlyse deler og rapportere fullført arbeid ute ved selve vedlikeholdsstedet. Det reduserer nedetiden på materiellet og øker samtidig datapresisjonen, noe som tilrettelegger for forbedret planlegging og anskaffelser.
Grangex og SKF inngår intensjonsavtale om bærekraftig gruvedrift
Grangex og SKF Group har undertegnet en intensjonsavtale (LOI, Letter of intent) om et partnerskap som forener Grangex' arbeid innen bærekraftig gruvedrift med SKFs tekniske ekspertise og innovative bærekraftige lagerløsninger. Grangex har som ambisjon å bli verdens første fossilfrie produsent av høykvalitets jernmalmkonsentrat for den grønne stålindustrien.
IKM Karsten Moholt forlenger rammeavtale med Equinor Energy AS
IKM Karsten Moholt AS er glade for å kunngjøre forlengelsen av rammeavtale med Equinor Energy AS. Opsjonen som er utøvd gjelder for 4 år og sikrer IKM Karsten Moholt forutsigbarhet og et godt grunnlag for videre vekst innen sine kjerneområder.
Hvordan NORDs løsninger styrer bevegelser på en intelligent måte
Fra motor til vekselretter: NORD leverer individuelle drivløsninger fra én og samme leverandør. Drivelektronikk fra NORD DRIVESYSTEMS er nøkkelen til enhver frekvensomformerapplikasjon. Med sine NORDAC-frekvensomformere demonstrerer systemleverandøren sin løsningsekspertise også på feltene, der bevegelser må styres på en intelligent måte. Disse finnes i ulike applikasjoner, som også har innflytelse på dagliglivet.
Schaeffler iverksetter tiltak mot piratkopiering: forfalskede rullelagre destruert i Norge
Schaeffler gjennomfører regelmessig og konsekvent tiltak mot forfalskede produkter. Selskapet har destruert et stort antall forfalskninger de siste årene. Nylig ble det oppdaget et tilfelle i Norge, der 30 store lagre med en total vekt på over to tonn og en verdi på over € 100 000 ble beslaglagt og destruert. Operasjonen fant sted i den sørlige delen av Norge, der lagrene ble komprimert og smeltet i et stålverk. Dermed kunne stålet gå tilbake i sirkulasjon.