tom-hauge CGI crop

Effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt

Equinor inngår ny avtale med CGI

IT-selskapet CGI skal bistå Equinor med kvalitetsforbedring og digitalisering av selskapets brukerstøtte de neste årene.Administrerende direktør i CGI i Norge, Tom Hauge, sier at avtalen med Equinor er en bekreftelse på at de to selskapene har jobbet godt sammen over en lang periode.

CGI har levert brukerstøttetjenester til Equinor i 15 år, og de to selskapene har i løpet av disse årene samarbeidet tett med å utvikle tjenestene i takt med markedsendringer og brukerforventninger.

«CGI er innstilt på å sette inn et ekstra gir og hjelpe Equinor videre», sier Hauge.

Omfanget av den nye avtalen bygger på fundamentet som er lagt de siste årene hvor effektivisering av brukerstøtte og arbeidsprosesser har stått sentralt. Equinors personell kan døgnet rundt hele året kontakte brukerstøtte på norsk eller engelsk for å få hjelp innen IT, HR, finans, anskaffelser og eiendomsforvaltning.

Dette tilbudet vil opprettholdes og videreutvikles, og kontinuerlig forbedring av kvalitet samt transformasjon av brukerstøtten til å bli mer digital og er viktige stikkord for den nye avtalen.

«Det er ingen tvil om at ny teknologi gir store muligheter når vi snakker om modernisering og utvikling av brukerstøtte. Framtidens brukerstøtte betyr automatisering av prosesser, bruk av chatbots, avansert analyse og maskinlæring. Med å ta i bruk dette skaper vi en bedre og mer effektiv tjeneste hvor de som henvender seg til brukerstøtte raskt får hjelp som er tilpasset akkurat deres unike profil», sier Tom Hauge.

Selve brukerstøtten vil leveres fra CGIs leveransesenter i Manila i Filippinene slik som i dag, hvor ca. 100 norske og filippinske CGI-medarbeidere håndterer over 30 000 henvendelser hver måned fra alle Equinors interne og eksterne brukere.

I tillegg til organisasjonen i Manila har CGI et team i Stavanger som både fungerer som bindeledd mellom Equinor og CGIs leveranseteam i Manila og jobber mot ulike prosjekter som påvirker Equinors brukere, og samarbeider med tjenesteeiere, brukergrupper, leverandører og andre interessenter.

Ny utgave av Min Drift & Vedlikehold. Nr 3 -2025

Ny utgave ute!

Ny teknologi gir praktiske fordeler i drift og vedlikehold – fra lokalt printede reservedeler til droner i tunnelinspeksjon.

Les hvordan innovasjon allerede effektiviserer hverdagen i industrien.

Nscale tar i bruk HxGN EAM fr Prevas for vedlikeholdsstyring

Nscale tar i bruk HxGN EAM for vedlikeholdsstyring

Datasenteret i Glomfjord skal få bedre oversikt og kontroll med ny skyløsning fra Prevas og Hexagon.

NFV sesminar

Seminar om KI i industribedrifter

Hvordan kan du og din bedrift optimalisere industriprosesser gjennom KI? Og hva betyr dette egentlig? Norsk Forening for Vedlikehold arrangerer én-dags seminar der bransjeledere og KI-pionerer deler sine erfaringer og beste praksiser.

Mainteck konferansen

Klart for for Maintech-konferansen

Årets konferanse holdes 1. og 2. april på Britannia i Trondheim. Hovedparolen i jubileumsåret er Teknologiske krefter med menneskelig kontroll. Her får man innsikt i hvordan samspillet mellom mennesker og maskiner kan påvirke vedlikeholdet. Du kan også lære mer om hvordan levetiden til eksisterende utstyr kan forlenges med ny teknologi som maskinlæring, kunstig intelligens og smarte vedlikeholdssystemer.