
Ansatte skal bruke mer tid fokusert på oppdrag og mindre tid på reparasjon
U.S. Navy innfører intelligent vedlikehold av fly og skip med Lockheed Martin og IFS
Løsningen fra IFS skal brukes til oppdragskritisk planlegging og gjennomføring av vedlikehold som en del av N-MRO initiativet til den amerikanske marinen. U.S. Navy, den amerikanske marinen, har inngått et samarbeid med Lockheed Martin og forretningssystemleverandøren IFS om en intelligent vedlikeholdsløsning og omstilling av gamle systemer til ett nytt enkelt og helmoderne logistikk- og informasjonssystem.
Løsningen skal sikre at ansatte bruker mer tid fokusert på oppdraget og mindre tid på reparasjon av fly og skip.
Løsningen fra IFS omfatter evner for planlegging og utførelse av vedlikehold, reparasjoner og overhaling av over 3000 ressurser, blant annet fly skip og bakkematriell. Løsningen Naval Maintenance, Repair and Overhaul (N-MRO) kombinerer kunstig intelligens med digitale tvillinger og forutsigbar analyse for å kunne forutse og reagere på potensielle svikter i utstyr før de inntreffer, noe som vil bidra til forbedret vedlikehold, logistikk, flåtestyring og andre funksjoner for over 200.000 seilere.
Etter en omfattende evalueringsprosess, gikk U.S. Navy for Lockheed Martin, kombinert med IFS’ prisvinnende industriekspertise fra å ha jobbet med noen av verdens største luftfart- og forsvarsorganisasjoner. Med ekstra støtte fra programvareutvikleren Beast Code, vil løsningen innføres i flere avdelinger i marinen, for å hjelpe seilere og vedlikeholdspersonell i marinen bryte ned siloer og etablere en felles struktur for vedlikehold som omfatter alle skip og fly.
Den digitale omstillingen i den amerikanske marinens systemer vil omfatte en konsolidering av driftsressurser og data i et sentralt visuelt system for brukerne, som gir en intuitiv mobilvennlig brukeropplevelse. Initiativet vil gi økt presisjon i dataene, strømlinjeformede arbeidsprosesser og mindre nedetid og ikke-planlagte hendelser. Ved å muliggjøre Total Asset Readiness® i N-MRO, sikrer man at informasjonen alltid er tilgjengelig for at U.S. Navy oppnår materiell beredskap og operasjonelt tilgjengelige objektiver. For eksempel vil marinepersonell nå få muligheten til å dokumentere feil, etterlyse deler og rapportere fullført arbeid ute ved selve vedlikeholdsstedet. Det reduserer nedetiden på materiellet og øker samtidig datapresisjonen, noe som tilrettelegger for forbedret planlegging og anskaffelser.
Mer dreiemoment i samme størrelse
NORD Drivesystems har optimalisert ytelsen til sine Univcase snekkegear, slik at behovet for å bytte til neste størrelse kan bortfalle – avhengig av applikasjonen. Redusert slitasje gir girenhetene høyere driftssikkerhet og lengre levetid.
Green Cargo velger HxGN EAM
Green Cargo, Sveriges ledende aktør innen jernbanelogistikk, har valgt Prevas som implementeringspartner for plattformen HxGN EAM (Enterprise Asset Management).
EG Maintenance har styrket kundestøtten med ny support konsulent
EG Maintenance har ansatt Fillip Grunnsund som Customer Support Consultant for å møte økende etterspørsel og sikre enda tettere oppfølging av selskapets kunder.
Automatisert sliping av rillestål
K. Kværner på Kløfta har vært spesialist på produksjon av listverk siden 1934. God fagkompetanse og moderne produksjonsutstyr gjør at de kan drive virksomheten i Norge.
– Vi satser mye på spesialhøvling. Det er en nisje i markedet, og med vår nye, automatiske slipemaskin kan vi produsere lister og profiler i små serier, sier daglig leder Kåre Knudsen i K. Kværner Industri AS.